Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/d/2/6/gcm-a.be/httpd.www/wp-content/themes/pe-cleaning-company/tpl/breadcrumbs.php on line 17

Omdat ik vaststel dat er vaak vragen zijn over de verschillende prijzen die in onze sector gehanteerd worden en waar die verschillen zich dan situeren, wil ik daar graag meer duiding over geven. In ieder geval tracht ik duidelijk te maken hoe wij daar als bedrijf, ondertussen 22 jaar, mee omgaan.

 

Uiteindelijk zijn er heel veel factoren die de prijszetting bepalen. Als ik een bodemonderzoek als voorbeeld neem zijn daar de oppervlakte van het terrein, de hoeveelheid en aard van de risico-activiteiten die er zijn of waren, de keuze van de parameters die dienen geanalyseerd te worden, de diepte van het grondwater, de aard van de ondergrond (veel of geen puin), … die allemaal bepalend zijn. Daarnaast wordt ook de tijd en de aandacht doorgerekend die aan een dossier besteed wordt om de klant het juiste advies te leveren.

 

Net zoals dat bij een gezin het geval is heeft een bedrijf ook een inkomen nodig om alle kosten te dekken en om verder te groeien. En net zoals dat bij een gezin het geval is, bepaalt elk bedrijf zijn eigen prioriteiten, de waarden waarmee het functioneert.

advies

 

Je kan ervoor kiezen om louter alleen naar de cijfers te kijken en op basis daarvan te kiezen voor goedkoop of duur. Wil ik het goedkoopste advies geven ? Dan moet ik mijn kosten zo laag mogelijk houden en ook de tijd en aandacht die ik aan een dossier of een klant besteed zo laag mogelijk houden. Wil ik me letterlijk aan de regels houden en daar niet van afwijken ? Dan kies ik voor een zeer strakke en routinematige aanpak van mijn dossiers.

Of wil ik mij en aan de regels houden maar toch ook ervoor zorgen dat mijn klanten op een heel persoonlijke aanpak kunnen rekenen waarbij er tijd en aandacht is om het dossier grondig en resultaatgericht aan te pakken ?

 

Het is altijd mijn visie geweest om elk dossier als een uniek dossier te beschouwen en elke klant een persoonlijke aanpak te garanderen. Het is belangrijk dat mensen je kunnen vertrouwen, weten wat ze aan je hebben. Ook al moet je dan soms nieuws brengen dat je liever niet geeft, de klant moet weten dat je alles gedaan hebt wat mogelijk is om haar of zijn dossier zo goed mogelijk te begeleiden.

 

Ik geef een alledaags voorbeeld dat ik recent zelf mocht ondervinden en wat onze werkwijze illustreert. Enkele weken geleden op een woensdag gaf mijn auto een melding dat er een probleem was. Dat komt nooit gelegen maar die week zeker niet want we zouden op vrijdag met de wagen op reis vertrekken.
Dan maar direct naar de garage. Ja, het probleem bleek inderdaad wel ernstig. Er moest een nieuw onderdeel besteld worden en ondertussen mocht er zo weinig mogelijk gereden worden met de auto. En neen, ermee op reis vertrekken was geen optie. Het onderdeel zou een week later binnenkomen en dan zouden ze het direct maken maar een andere oplossing was er niet.

 

Gezien de reis gepland was heb ik ervoor gekozen om een tweede opinie te vragen bij een andere garagist die hetzelfde merk vertegenwoordigt. Inderdaad, de probleemstelling bleef hetzelfde. Alleen stelde deze garagist voor om een tijdelijke reparatie te doen zodat ik wel op verlof kon vertrekken en dan daarna zou het nieuwe onderdeel er zijn en kon het probleem definitief opgelost worden.
Ik heb ook nog even contact gehad met de eerste garagist om te melden dat hij het onderdeel niet moest bestellen want dat ik al geholpen werd. Hij zei dat hij nochtans gehandeld had volgens de regels die door het merk zijn uitgevaardigd.

 

Zeg ik nu dat de éne garagist beter is dan de andere ? Of dat de éne oplossing duurder is dan de andere ? Helemaal niet. Ik blijf ervan overtuigd dat ze allebei handelden vanuit een goeie intentie en met de bedoeling dat ik veilig met de auto kon rijden. Alleen bij de tweede garagist was een oplossing voor mijn probleem belangrijker dan de strikte merkregels, daar werd rekening gehouden met mijn geplande verlof en werd een oplossing gezocht. Het verschil zit hier in de werkwijze en de aandacht voor de klant. De ene is niet beter dan de andere, de ene past gewoon beter bij mij dan de andere.

 

En dan maak ik terug de overstap naar het milieu advies dat wij als adviesbureau leveren. Ook wij hebben ons te houden aan de regels, in dit geval de wettelijke regels van de milieuwetgeving, maar ook wij kunnen kiezen voor een persoonlijke en oplossingsgerichte aanpak. En ja, het zou kunnen dat dat ook één van de factoren is die ervoor zorgen dat er prijsverschillen zijn.

 

Maar toch is dat de keuze die we elke dag opnieuw maken omdat dat de manier is die het best past bij ons bedrijf en omdat onze klanten die langetermijnvisie appreciëren en kiezen voor vertrouwen en een persoonlijke aanpak.

 

— Greet Ceulemans